Logo
Search

Hardrock börjar med betting

Betting lanseras på Hard Rock

De flesta av oss känner säkert till varumärket Hardrock. I Sverige är det mest restaurangerna som är synonymt med namnet men borta i USA är Hardrock ett stort hotell- och casinoföretag. Vi har tidigare skrivit om att Hardrock skrivit kontrakt med Gaming Innovation Group för att utveckla deras första online casino. Sajten har varit uppe och rullat ett tag nu och det verkar gå bra för GiG i Amerika. Nu ska de nämligen lansera en sportsbook på det amerikanska casinot.

Detta är sannolikt en variant av samma sportsbook GiG har på sina europeiska casinon. Ni minns säkert när GiG lanserade sin egna sportsbook i höstas. Detta innebär att Hardrock numera är komplett som online casino. De har casinospel, live casino och sportsbook. Nu får vi bara hoppas att de kommer lansera sajten i Sverige. Om detta kommer att ske? Osannolikt – men inte omöjligt.

Eftersom att GiG driver casinon som Guts Xpress, Rizk och Kaboo – samtliga aktiva på den svenska marknaden – är det inte en helt omöjlig tanke att de skulle kunna lansera Hardrocks online casino även i Sverige. Det är dock osäkert om de kommer att göra det. Hardrock är ett starkt varumärke – men i Sverige är det nog inte tillräckligt starkt.

Vi kan dock alltid hoppas. Om de skulle lanseras i övriga Europa skulle de lika gärna kunna testa Sverige också. Licensen har de genom GiG så det är inte där skon skulle klämma. Sverige är dessutom en riktigt stark casinomarknad så det skulle inte handla om någon brist på villiga spelare. Det som skrämmer är nog däremot att Hardrock vill ligga på topp. Att Hardrock skulle kunna rulla in på den svenska marknaden och fälla konkurrensen som bowlingkäglor är ungefär lika sannolikt som att få solbränna i en ubåt.

Vi vet dock att Hardrock lanserat casinot under namnet Hardrock International. Detta ger ringar på vattnet. Varför skulle de välja ett sådant namn om de inte hade något intresse av att sprida sig utanför USA? Vi tror att de kommer att lanseras i Europa. Först ska de bara se till att bli ordentligt etablerade i Amerika. Som vi förstått det har lanseringen där gått bra och vi utgår från att de nu kommer lägga ännu mer tid på att bli ännu starkare därborta.

Därefter kommer de sannolik att börja rikta blicken över Atlanten. De kommer då att kunna starta upp relativt snabbt med tanke på att de har alla nödvändiga licenser direkt via GiG. Om de kommer att lanseras på alla reglerade marknader samtidigt är dock inte lika givet. För detta kommer de behöva expandera ganska mycket. Det är ju inte så pass enkelt att man bara kan trycka på en knapp sedan är det bara att rulla och köra.

De kommer att behöva marknadsföringsstrategier för de marknader de är intresserade av. Sidorna måste anpassas lokalt för att passa spelarna. De måste anställa supportpersonal som kan hjälpa till på spelarnas modersmål och de måste uppfylla alla unika krav som de olika licenserna ställer. Allt detta innebär att de säkerligen kommer att välja ut de marknader som de redan är kända i. Förhoppningsvis kan de tänka sig att testa Sverige. Men det finns andra länder i Europa som är mer sannolika.

Spelautomaters skribent Amanda. photo

Author

103 Articles

More info on Amanda Gustafsson arrow